Sedm pater, sedm nájemníků, sedm osudů, anglický projev s atraktivními dialekty, variabilní scéna, dynamická hudební koláž a expresivní herectví, to vše přináší náš nový titul.
Tajemný list, který dostanou obyvatelé bytovky, zamíchá osudy všech nájemníků a ukáže, jak důležité je si pomáhat. Příběh upozorňuje diváka na dobré vztahy se svými nejbližšími. Jak napovídá název, nepůjde v prvním plánu o rodinné vztahy, ale o vztahy s těmi, které máme kolem sebe, pod sebou, nad sebou, nebo jen přes chodbu. Rodinu a sousedy si v životě nevybereme, proto je dobrý soused nad zlato. Doba, kterou žijeme, je extrémně sociální v digitálním smyslu, ale chybí její fyzický kontakt, dotek, skutečná realita. Více pozornosti se dostává displejem než lidem z masa a kostí kolem nás. Kdo mi však pomůže, když půjde do tuhého?
Spolupracujeme s pedagogy
Při přípravě scénáře jsme, jako vždy, spolupracovali is pedagogy anglického jazyka tak, abychom dokázali plně využít obsah školních osnov a pro žáky připravili srozumitelný a příjemný divadelní zážitek. Inscenace maximálně využívá slovní zásoby a frází, se kterými se studenti mohou setkat v reálném životě.
Divadlo jako výzva i pro začátečníky
Inscenace je určena jak pro začátečníky, tak pokročilé v anglickém jazyce. Nejde o to, aby se představení zúčastnili jen jazykově zdatní žáci, ale i ti, kterým chceme cizí jazyk přiblížit a pomoci jim překonat případné zábrany. Našim zkušeným hercům se dosud vždy podařilo publikum zaujmout a udržet pozornost až do konce.
Jazyková úroveň je svojí gramatickou a komunikační náročností nastavena tak, aby i mladší žáci úspěšně zdolali výzvu, kterou inscenace v anglicko-českém jazyku představuje a zažili používání anglického jazyka v atraktivní jevištní podobě. Jsme přesvědčeni, že umělecký zážitek v nich posílí sebejistotu a vytvoří pozitivní vztah ke studiu anglického jazyka.
S dostatečným časovým předstihem dodáváme vyučujícím pracovní materiály ve formě gramatických, lexikálních a poslechových cvičení, které ocení vyučující i žáci.
Cílem představení je atraktivní a hravou formou umožnit žákům zdokonalovat znalost cudzího jazyka, motivovat k dalšímu rozvíjení jazykových schopností, získat schopnost bezprostřední interakce a zároveň prožít jedinečný umělecký zážitek.
Vzhledem k tomu, že našim zkušeným hercům se velmi úspěšně daří publikum zaujmout a udržet pozornost až do konce, nedoporučujeme vybírat ročníky nebo jednotlivé žáky na základě jazykové zdatnosti, ale spíše s ohledem na to, že jim chceme anglický jazyk přiblížit v atraktivní divadelní formě a pomoci jim překonat případné zábrany.
Slovesné časy: present simple, present continuous, past simple, past continuous, present perfect, future tenses
Iné: conditional sentences, passive voice, phrasal verbs
Pracovní materiály jsou vypracované podle školních osnov ve formě gramatických, lexikálních a poslechových cvičení.
Pomocí nich se žáci připraví na slovní zásobu a fráze, které je v představení čekají a dají se využít pro získání zpětné vazby a komunikaci ve vyučovacích hodinách po představení.
Scenář, režie: Tomáš Hudcovič
Dramaturgie: Michaela Hriňová
Překlad a jazyková spolupráce: Stephanie Staffen
Výprava: Pavol Húšťava
Účinkují: Milan Oravec/Lukáš Krejči/Karel Vondrášek, Johnny Horák/Nikolas Nazaraga/Karel Vondrášek, Dana Jaceková/Hana Jagošová/Elena Trčková
Ing. Lenka Čačková
576 130 321
lenka@divadelnicentrum.cz